miércoles, 25 de marzo de 2020

ENGLISH IS EASY GRADO SEXTO



INSTITUCIÓN EDUCATIVA MIGUEL  DE CERVANTES SAAVEDRA
Reconocida oficialmente por la Secretaria de Educación Municipal de Ibagué
Según Resolución N°.2729 del 13 de Octubre de 2017
Código Dane: 173001002475 NIT: 809.001.097-3





1. IDENTIFICACIÓN

ASIGNATURA
GRADO
PERIODO
I.H.S.
Idioma Extranjero ( Inglés )
SEXTO
PRIMERO
Desarrollen los ejercicios así:  Del 20 al 24 de abril. 
Del 27 al 30 de abril.
3

DOCENTE(S) DEL AREA:
LILIANA MARTINEZ G.
DORIS RINCON CASTAÑO


2. INTRODUCCIÓN


Buenos días estudiantes y padres de familia.
En este momento en que nos encontramos en  un Aislamiento Preventivo Obligatorio a causa de la Pandemia, les recuerdo la obligatoriedad de quedarse en casa y desde allí, trabajar  con mucha responsabilidad las guías que se publicarán, a través de este blog,  para dar finalización al primer periodo del año en curso y también las correspondientes al segundo periodo.


3. MOTIVACIÓN


“A different language is a different vision of life”
Federico Fellini


4. METODOLOGÍA


Este es el horario establecido por la institución para trabajar en Inglés.

Martes 28 de abril
10:45 a 11:45
11:45 a 12:45

Cualquier inquietud me comunican
al correo doricas2508@gmail.com  

En esta guía se trabajará el Presente Simple. Ya  habían visto en clase, los verbos relacionados con la rutina diaria.

Ahora, lean detenidamente la información dada en los cuadros de contenidos curriculares, y los aspectos teóricos básicos.


Una vez que ingresen al link, lean la información acerca del uso del presente simple. Escuchen la pronunciación varias veces y practíquenla.

Escriban en sus cuadernos los ejemplos de cómo se construyen las oraciones en forma afirmativa, negativa e interrogativa.
No se preocupen, hagan los ejercicio que puedan sin afanes...


5. CONTENIDOS CURRICULARES DEL PERIODO

Estándares o lineamientos curriculares
Ejes temáticos
ACTIVIDAD CURRICULAR

Entiendo y uso palabras y frases que me son familiares acerca de la rutina diaria y las actividades de mi preferencia.

Respondo preguntas relacionadas con: Qué, quién, cuándo, donde, después de haber leído o escuchado un texto corto.


PRESENT SIMPLE

Auxiliary verb DO and DOES
Affirmative
Negative statements
Spelling changes
Contractions
Y/N Questions
Short answers
WH questions
Reading exercises
Writing exercises
Dialogues

Identificación de las acciones que tienen que ver con las rutinas diarias.

Ejercicios de comprensión de lectura.

Elaboración de oraciones afirmativas empleando el  presente simple.

Elaboración de oraciones negativas empleando el presente simple.

Aplicación de preguntas para responder si y no en forma corta y larga.

Aplicación de preguntas de información con respuesta corta y larga.


6. ACTIVIDADES EXTRACURRICULARES


Los siguientes links les servirán para ampliar el conocimiento acerca del presente simple y las competencias.



7. ASPECTOS TEÓRICOS BÁSICOS


El presente simple se emplea para hablar de actividades que se realizan de forma diaria ejemplo: I Wake up at 4:00 am, I take or have breakfast at 5:00 O’clock etc

PRONOUNS
AFFIRMATIVE
NEGATIVE
Y/ N
QUESTIONS
WH/
QUESTIONS
I
I eat vegetables every day 
I do not eat vegetables every day
I don’t eat vegetables every  day
Do you eat vegetables every day?
What do you eat every day?
YOU
You go to the top of the mountain 
You do not go to the top of the mountain 
You don’t go to the top of the mountain 
Do you go to the top of the mountain?
Where do you go?
HE
He plays basketball in the school every Saturday.
He does not play basketball in the school every Saturday.
He doesn’t play basketball in the school every Saturday.

Does he play basketball in the school every Saturday?
When does he play basketball in the school?
SHE
Mary studies English every Fridays
Mary does not  study English every Fridays
She  doesn’t study English every Fridays
Does she study English every Fridays?
Who studies English every Fridays?



8. BIBLIOGRAFÍA Y/O WEBGRAFIA


BEARE, Nic.  GARDENER, Ian Get set 4 -6. 10 ed. Bogotá D.C. Macmillam 2010
English Dictionaries
M.E.N Way to Go grade sixth.





INSTITUCIÓN EDUCATIVA MIGUEL  DE CERVANTES SAAVEDRA
Reconocida oficialmente por la Secretaria de Educación Municipal de Ibagué
Según Resolución N°.2729 del 13 de Octubre de 2017
Código Dane: 173001002475 NIT: 809.001.097-3








1. IDENTIFICACIÓN

ASIGNATURA
GRADO
PERIODO
I.H.S
Idioma Extranjero ( Inglés )
SEXTO
SEGUNDO PERIODO
Del 4 al 8 de mayo y del 11 al 15 de mayo
3
DOCENTE(S) DEL AREA:
LILIANA MARTINEZ G.
DORIS RINCON CASTAÑO


2. INTRODUCCIÓN


En este momento,  la vida nos enfrenta a nuevos retos y tendremos que trabajar de manera autónoma, teniendo en cuenta que el aprendizaje se constituye en nuestra responsabilidad y que la disciplina juega un papel muy importante en este proceso que exige dedicación y cumplimiento.



3. MOTIVACIÓN


“A different language is a different vision of life” Federico Fellini


4. METODOLOGÍA


En la presente guía continuarán trabajando lo correspondiente al presente simple. Sigan los siguientes pasos:

Lean con detalle los contenidos curriculares, actividades extracurriculares y aspectos teóricos básicos.
 Revisen los enlaces que permiten acceder a las explicaciones  de los temas sugeridos.
Hagan los ejercicios de escucha y repetición.
Desarrollen los ejercicios de comprensión lectora.
Tomen nota en forma clara y ordenada.


5. CONTENIDOS CURRICULARES DEL PERIODO

Estándares o lineamientos curriculares
Ejes temáticos
ACTIVIDAD CURRICULAR

Entiendo y uso palabras y frases que me son familiares acerca de la rutina diaria y las actividades de mi preferencia.

Respondo preguntas relacionadas con: Qué, quién, cuándo, donde, después de haber leído o escuchado un texto corto.

Describo características básicas de las personas.


Lexical

Parts of the body • Arm • Legs • Chest • Brain
Expressions of time related to routines
 • I eat dinner at 6.
• Before going to bed, I…
 • I wake up at
• Everyday • First, second, then… • In the morning… • In the evening… • In the afternoon… • At night…

Expressions for personal care

• In the morning...  I brush my teeth. • I visit the doctor… • Take a shower • Brush teeth • Comb hair • Exercise • Eat healthy • Drink water • Sleep well.

Grammar

• Present tense • Yes/No questions (Do you…? Yes, I do...; No, I don´t.) • Adverbs of frequency


Identificación de las acciones que tienen que ver con las rutinas diarias.

Ejercicios de comprensión de lectura.

Elaboración de oraciones afirmativas empleando el  presente simple.

Elaboración de oraciones negativas empleando el presente simple.

Aplicación de preguntas para responder si y no en forma corta y larga.

Aplicación de preguntas de información con respuesta corta y larga.


6. ACTIVIDADES EXTRACURRICULARES


Actividades Extracurriculares:
  Ø  Realización de ejercicios en las páginas sugeridas para trabajar presente simple
  Ø  Solución de ejercicios de lectura.
  Ø  Repaso de los temas trabajados en clase


7. ASPECTOS TEÓRICOS BÁSICOS


El presente simple se emplea para hablar de actividades que se realizan de forma diaria ejemplo: I wake up at 4:00 am, I take or have breakfast at 5:00 O’clock etc

PRONOUNS
AFFIRMATIVE
NEGATIVE
Y/ N
QUESTIONS
WH/
QUESTIONS
I
I eat vegetables every day 
I do not eat vegetables every day
I don’t eat vegetables every  day
Do you eat vegetables every day?
What do you eat every day?
YOU
You go to the top of the mountain 
You do not go to the top of the mountain 
You don’t go to the top of the mountain 
Do you go to the top of the mountain?
Where do you go?
HE
He plays basketball in the school every Saturday.
He does not play basketball in the school every Saturday.
He doesn’t play basketball in the school every Saturday.

Does he play basketball in the school every Saturday?
When does he play basketball in the school?
SHE
Mary studies English every Fridays
Mary does not  study English every Fridays
She  doesn’t study English every Fridays
Does she study English every Fridays?
Who studies English every Fridays?


Check the next picture with the parts of the body.

 


Please write the parts of the body in the next picture.



Check the next links to practice the present simple exercises


8. BIBLIOGRAFIA Y/O WEBGRAFIA
BEARE, Nic.  GARDENER, Ian Get set 4 -6. 10 ed. Bogotá D.C. Macmillam 2010
English Dictionaries
M.E.N Way to Go grade sixth.





INSTITUCIÓN EDUCATIVA MIGUEL  DE CERVANTES SAAVEDRA
Reconocida oficialmente por la Secretaria de Educación Municipal de Ibagué
Según Resolución N°.2729 del 13 de Octubre de 2017
Código Dane: 173001002475 NIT: 809.001.097-3



CONTINUACIÓN DEL SEGUNDO PERIODO




1. IDENTIFICACIÓN

ASIGNATURA
GRADO
PERIODO
I.H.S.
Idioma Extranjero ( Inglés )
SEXTO
SEGUNDO PERIODO
Del 18 al 22 de mayo y del 26 al 29 de mayo.
3
DOCENTE(S) DEL AREA:
LILIANA MARTINEZ G.
DORIS RINCON CASTAÑO.


2. INTRODUCCIÓN


Buenos días estudiantes. Nuevamente los invito a continuar, de manera muy responsable, con el trabajo correspondiente al segundo periodo.



3. MOTIVACIÓN


“A different language is a different vision of life”
Federico Fellini


4. METODOLOGÍA


En la presente guía se avanza con el conocimiento del Presente simple. Sigan los siguientes pasos:
Ø Lean con detalle los contenidos curriculares, actividades extracurriculares y aspectos teóricos básicos.
Ø  Revisen los enlaces que permiten acceder a las explicaciones  de los temas sugeridos.
Ø  Hagan los ejercicios de escucha y repetición.
Ø  Desarrollen los ejercicios de comprensión lectora.
Ø  Tomen nota en forma clara y ordenada.
  


 5. CONTENIDOS CURRICULARES DEL PERIODO

Estándares o lineamientos curriculares
Ejes temáticos
ACTIVIDAD CURRICULAR
Entiendo y uso palabras y frases que me son familiares acerca de la rutina diaria y las actividades de mi preferencia.

Respondo preguntas relacionadas con: Qué, quién, cuándo, donde, después de haber leído o escuchado un texto corto.

Describo características básicas de las personas.


Language Functions

• Create short, simple sentences about interests and likes.

 • Describe what you and other people can/can’t do.

• Ask and answer questions about what people are doing Text Types:

 • explanatory paragraph
 • informative paragraph
 • descriptive paragraph


Los estudiantes elaboran historias cortas en las cuales se habla de los intereses.

Describen lo que una persona puede y no puede hacer.

Hacen ejercicios en los cuales empelan los verbos trabajados.

6. ACTIVIDADES EXTRACURRICULARES


Actividades Extracurriculares:
   Ø  Realización de ejercicios en las páginas sugeridas para trabajar presente simple.
   Ø  Solución de ejercicios de lectura.
   Ø  Repaso de los temas trabajados en clase.


7. ASPECTOS TEÓRICOS BÁSICOS


El verbo can se emplea para hablar de habilidades, mire el siguiente cuadro.

  
CAN
AFFIRMATIVA
NEGATIVE
QUESTION
ANSWER
I play the guitar
I cannot play the guitar.
Can you play the guitar?
Yes, I can
No, I cannot.
She can speak five languages
She cannot speak five languages.
Can she speak five languages?
Yes, she can
No, she cannot.
They can swim in the river
They cannot swim in the river.
Can they swim in the river.
Yes, they can.
No, they canot.

Observen esta información:


Resuelvan los ejercicios propuestos.
  





Revisen los siguientes links y trabajen en ellos

https://www.inglessencillo.com/can#significado




8. BIBLIOGRAFIA Y/O WEBGRAFIA

BEARE, Nic.  GARDENER, Ian Get set 4 -6. 10 ed. Bogotá D.C. Macmillam 2010
English Dictionaries
M.E.N Way to Go grade sixth.





INSTITUCIÓN EDUCATIVA MIGUEL  DE CERVANTES SAAVEDRA
Reconocida oficialmente por la Secretaria de Educación Municipal de Ibagué
Según Resolución N°.2729 del 13 de Octubre de 2017
Código Dane: 173001002475 NIT: 809.001.097-3



CONTINUACIÓN DEL SEGUNDO PERIODO


1. IDENTIFICACIÓN

ASIGNATURA
GRADO
PERIODO
I.H.S.
Idioma Extranjero ( Inglés )
SEXTO
SEGUNDO PERIODO
Del 01 al 05 de junio y del 08 al 12 de junio
3
DOCENTE(S) DEL AREA:
LILIANA MARTINEZ G.
DORIS RINCON CASTAÑO


2. INTRODUCCIÓN


Buenos días estudiantes y padres de familia.
En este momento, continuamos con un Aislamiento Preventivo Obligatorio.
Los invito a quedarse en casa  y desde allí, trabajar de manera responsable estas guías.

  

3. MOTIVACIÓN

"The pen is mightier than the sword.

"Trying to convince people with ideas and words is more effective than trying to force people to do what you want.


4. METODOLOGÍA


En la presente guía se continuará trabajando con la estructura del Presente Simple.
Ésta tiene como objetivo fundamental plantear ejercicios de repaso sobre los temas trabajados 
hasta el momento.
Lean cuidadosamente las instrucciones.
Resuelvan los ejercicios en el cuaderno.
Registren las fechas  de realización de los mismos.
Empleen el tiempo necesario.
Consulten las páginas sugeridas.
Guarden las evidencias.


5. CONTENIDOS CURRICULARES DEL PERIODO

Estándares o lineamientos curriculares
Ejes temáticos
ACTIVIDAD CURRICULAR

Entiendo y uso palabras y frases que me son familiares acerca de la rutina diaria y las actividades de mi preferencia.

Respondo preguntas relacionadas con: Qué, quién, cuándo, donde, después de haber leído o escuchado un texto corto.
Describoi caracterñisticas básicas de las personas


Lexical
 Parts of the body • Arm • Legs • Chest • Brain
Expressions of time related to routines • I eat dinner at 6. • Before going to bed, I… • I wake up at • Everyday • First, second, then… • In the morning… • In the evening… • In the afternoon… • At night…
Expressions for personal care
• In the morning...  I brush my teeth. • I visit the doctor… • Take a shower • Brush teeth • Comb hair • Exercise • Eat healthy • Drink water • Sleep wel
Grammar
• Present tense • Yes/No questions (Do you…? Yes, I do...; No, I don´t.) • Adverbs of frequency Pronunciation
•  Recognize sounds and adequate intonation. /e/ v /ᵋ/ v /ᵆ/ Beat bet bat Meet met mat
Discourse
 •  Sequence of events
Sociolinguistic/Intercultural • Taking turns • Learning through interaction

Los estudiantes desarrollan los ejercicios correspondientes a la temática trabajada

6. ACTIVIDADES


A.  Choose the correct answer using present simple tense: 
(Elige la respuesta correcta utilizando el presente simple).

1. Alice _______ [washes/washing /is washing] her hair twice a week.

2. She ________ [wants/is wanting/want] a reply right now.


3. He _______ [every day/often/now] visits his grandparents.

4. They go to judo lessons ________________ [always/twice a week/never].

5. ________ [When/Who/What] do you go to the dentist?

6. Sarah is __________ [always/seldom/often] late for class. She usually arrives on time.

7. ________ [Does /Do/Is] you go to the theatre every month?

8. Does Tom ________ [not like/likes/like/] chocolate ice-cream?

9. ________ [Do/Who/What] you want an answer?

10. He usually ________ [try/do try/tries] to solve problems by himself.


  
B write the third singular of the next verbs.

1. pray ________

2. try ________

3. mix ________

4. brush ___________

5. watch ___________

6. study ___________

7. teach ___________

8. hunt ________

9. surf ________

10. go ________

11. make ________

12. kiss __________

13. do ________

14. work ________

15. cry ________


C. Complete the following sentences with present simple tense:

1. George ________ [goes/go/doesn't goes] (go) to school every day.

2. Mary ________________ [doesn't knows/doesn't know/no knows/] (not Know) who you are.

3. She ________ [is/are/not is] (be) my best friend.

4. ________________ [They work/They do work/Do they work] (work) as teachers?

5. John ___________ [watch/watches/watches/]  (watch) TV twice a day.

6. Michael ________________ [does likes/doesn't like/doesn't likes] (not like) mobile phones.

7. __________________ [Does Mary Know/Is Mary know/Does Mary knows] (know) the truth?

8. He ________ [works/work/] (work) as a shop - assistant.

9. The baby ________ [cry/cries/doesn't cries/] (cry) every day.

10. Women ________ [isn't/are/is] (be) more intelligent than men.


D. Turn the following sentences into negative:

1. They believe in God.
They ________________________.

2. She lives in France.
She __________________________.

3. George knows all the truth.
George ______________________________.

4. Tom watches TV every day.
Tom _____________________________.

5. Claudia loves smartphones.
Claudia ____________________________.


E. Turn the following statements into questions:


1. She lives in Madrid.
___________________________?
2. They are good friends.
_________________________?
3. She eats vegetables three times a week.
______________________________________________?
4. Paul and Tom like pop music.
__________________________________?
5. Steve works as a teacher.
________________________________?


Choose the correct adverb to make these sentences meaningful:

(Elige el adverbio correcto para que las frases tengan significado)


1. I ___________ [usually/on Monday/every day/] do my homework after school.

2. Sarah is ________ [every day/in the morning/never] late to school.

3. Andrew goes to the supermarket _______________ [once a week/sometimes/always].

4. Good students ________ [once a year/always/never] copy on exams.

5. George is __________ [every night/always/once a week] happy to help me.

 6. Mary walks the dog __________________ [never/in the evening/usually/].

7. They travel around the country ______________ [always/seldom/every year].

 8. Alice phones her mother ______________ [once a day/sometimes/usually/].

9. She __________ [once a week/every year/always] look so elegant.

10. Donald __________ [on Monday/once a week/seldom/] goes to bed before midnight.


E. Choose the correct answer using present simple tense: 
(Elige la respuesta correcta utilizando presente simple)


1. She __________ [thinks/does think/think] (think) Manuel is crazy.

2. They ______________ [not know/doesn't know/don't know/] (not know) what to say.

3. _________________ [Does she feel/She does feel/She feels/] (feel/she) ok?

4. He ________ [aren't/isn't/doesn't be] (not be) a relative of mine.

5. I _________ [not know/don't know/doesn't know] (not know) who she _____[are/does/is] (be).

6. She __________ [washes/washs/washes] (wash) her car every week.

7. Paul __________ [sleep/sleepes/sleeps]   (sleep) seven hours a day.

 8. Mary and John ________ [be/is/are] (be) my cousins.

 9. She always ________ [win/wines/wins/] (win).

10. James ________ [crys/cries/does cry] (cry) very easily.

11. She ________ [prays/prayes/praies] (pray) in church every Sunday.

12. Sarah ________________ [doesn't likes/don't like/doesn't like/] (not like) pop music.

13. __________________ [Does John plays/Does John play/John does play/] (play) football every day?

14. ________ [Are/Is/Am/] (be) she a friend of yours?

15. ________ [Are/Be/Do/] (be) they in love?

16. _____________________ [Does Mary believe/Mary does believe/Does Mary believes/] (believe/ Mary) in God?

17. Who ________ [is/are/am] (be) your favorite football player?


F. READ CAREFULLY AND MATCH COLUMN A WITH B

COLUMN A

COLUMN B
Pilots

Can participate in fashion shows.
A bodyguard

Coordinate a group of workers
Cowboys

fly any kind of plane
Directors
CAN
plumb in a dishwasher
Secretaries

Shot at any suspicious person.
Plumbers

read and write more than one language
A model

Ride horses and gather the cattle
A translator

Type very fast.


  
G. Read carefully the text and answer the questions.

Put the word in the right place 

Tree     -   hot    ---monkeys ---- happy --- feet-- hat -- shakes  ---under 

Look at this man! The man is _______. He sits down _______ a tree. There are monkeys in the ________. Monkeys take the hats. The man _______ his fist. The _______ shake their fists. The man stamps his foot. The monkeys stamps their ________. The man throws his ________. The monkeys throw their hats on the ground. The man has his hats and he is ________.

Answer the question 

What is the weather? It is__________________ 
Where are the monkeys? _____________________
Tomado de:



8. BIBLIOGRAFIA Y/O WEBGRAFIA

BEARE, Nic.  GARDENER, Ian Get set 4 -6. 10 ed. Bogotá D.C. Macmillam 2010
English Dictionaries
M.E.N Way to Go grade sixth.






INSTITUCIÓN EDUCATIVA MIGUEL  DE CERVANTES SAAVEDRA
Reconocida oficialmente por la Secretaria de Educación Municipal de Ibagué
Según Resolución N°.2729 del 13 de Octubre de 2017
Código Dane: 173001002475 NIT: 809.001.097-3



CONTINUACIÓN DEL SEGUNDO PERIODO




1. IDENTIFICACIÓN

ASIGNATURA
GRADO
PERIODO
I.H.S.
Idioma Extranjero ( Inglés )
SEXTO
SEGUNDO PERIODO
Del 16 al 19 de Junio y del 23 al 26 de Junio.
3
DOCENTE(S) DEL AREA:
LILIANA MARTINEZ G.
DORIS RINCON CASTAÑO.

 
2. INTRODUCCIÓN


En la presente guía continuaremos desarrollando ejercicios y revisando aspectos
teóricos relacionados con los temas trabajados en el periodo.



3. MOTIVACIÓN


Go confidently in the direction of your dreams. Live the life you have imagined.
 Henry David Thoreau

4. METODOLOGÍA


Lean cuidadosamente los contenidos curriculares y los aspectos teóricos con sus respectivos ejemplos.
Desarrollen las actividades propuestas en el cuaderno de trabajo.
Recuerden escribir en forma clara y ordenada.
Sigan las instrucciones dadas en cada ejercicio.
Guarden las evidencias.

5. CONTENIDOS CURRICULARES DEL PERIODO

Estándares o lineamientos curriculares
Ejes temáticos
ACTIVIDAD CURRICULAR

Entiendo y uso palabras y frases que me son familiares acerca de la rutina diaria y las actividades de mi preferencia.

Respondo preguntas relacionadas con: Qué, quién, cuándo, donde, después de haber leído o escuchado un texto corto.
Describo características básicas de las personas.
Lexical

 Parts of the body • Arm • Legs • Chest • Brain
Expressions of time related to routines • I eat dinner at 6. • Before going to bed, I… • I wake up at • Everyday • First, second, then… • In the morning… • In the evening… • In the afternoon… • At night…

Expressions for personal care

• In the morning...  I brush my teeth. • I visit the doctor… • Take a shower • Brush teeth • Comb hair • Exercise • Eat healthy • Drink water • Sleep well

Grammar

• Present tense • Yes/No questions (Do you…? Yes, I do...; No, I don´t.) • Adverbs of frequency 

Pronunciation

• Recognize sounds and adequate intonation. /e/ v /ᵋ/ v /ᵆ/ Beat bet bat Meet met mat.

Discourse.

 •  Sequence of events.

Sociolinguistic/Intercultural.

 • Taking turns • Learning through interaction.


Los estudiantes desarrollan los ejercicios correspondientes

6. ASPECTOS TEÓRICOS BÁSICOS

EL "SIMPLE PRESENT" SE UTILIZA:
Para expresar hábitos y rutinas, hechos generales, acciones repetidas o situaciones, emociones y deseos permanentes:
I smoke (hábito); I work in London (permanencia); London is a large city (hecho general).

Para dar instrucciones o indicaciones:
You walk for two hundred meters, then you turn left.

Para hablar de eventos programados, presentes o futuros:
Your exam starts at 09.00.

Para referirse al futuro, detrás de algunas conjunciones: after, when, before, as soon as, until:
He'll give it to you when you come next Saturday.
EJEMPLOS
    Hábitos y rutinas:
    
    She drinks tea at breakfast.

She only eats fish.

They watch television regularly.

    Eventos y acciones repetidos:

We catch the bus every morning.

It rains every afternoon in the hot season.

They drive to Monaco every summer.
        
    Hechos generals:

Water freezes at zero degrees.
The Earth revolves around the Sun.
Her mother is Peruvian.
    
    Instrucciones o indicaciones:

Open the packet and pour the contents into hot water.
You take the No.6 bus to Watney and then the No.10 to Bedford
    
    Eventos programados:

His mother arrives tomorrow.
Our holiday starts on the 26th March.
 
    
    Construcciones de future.
    She'll see you before she leaves.
We'll give it to her when she arrives.

NOTAS SOBRE LA TERCERA PERSONA DEL SINGULAR DEL "SIMPLE PRESENT"
En la tercera persona del singular, el verbo siempre termina en -s:
he wants, she needs, he gives, she thinks

Para las formas negativa e interrogativa, se emplea DOES (= tercera persona del auxiliar 'DO') + el infinitivo del verbo.
He wants ice cream. Does he want strawberry? He does not want vanilla.

Verbos que terminan en -y : en la tercera persona del singular, se cambia la -y por -ies:
fly --> flies, cry --> cries
Excepción: cuando una vocal precede a la -y:
play --> plays, pray --> prays

Añadimos -es a los verbos que terminan en:-ss, -x, -sh, -ch:
he passes, she catches, he fixes, it pushes


ACTIVIDADES

DESARROLLE LOS SIGUIENTES EJERCICIOS

1. Complete the sentences.

Example:
Peter doesn’t live in Spain. He lives in England.

a. I go to school on Mondays. I_________ go to school at the weekend.

b. We don’t play rugby at school, but we___________ football.

c. He teaches Geography. He ____________ teach English.

d. Dogs don’t eat fruit, but they _____________meat.

e.   ________________he learn German at school? Yes, he does.

f.   _____________you live in Madrid? No, I don’t.

g.  Do your parents work in a school? Yes, they_________ .

h.  Does Hanna speak English? No, she ________ .


2. Identify the mistake and then write the right sentence.


Example: They plays football at the weekend. They play football at the weekend.

a.  He don’t learn English. ______________________________________________

b.  Do she live in Sydney? Yes, she does. ___________________________________

c.  We doesn’t play the guitar. ___________________________________________

d.  You watches TV every day. ___________________________________________

e.  Does you work at the weekend? No, I don’t. _____________________________

f.  Does Fred work every day? Yes, he do.__________________________________


3. Change the verb into the correct form.

a. I usually __________(go) to school.

b. They ______________ (study) very hard.

c. He ________________(not play) the guitar.

d. She _______________ (dance) in the party.

e. Robert and Charles ______________(not give) presents to their friends.

f. We _____________ (live) in Bogotá very happy.

g. He ____________ (travel) around the world.

h. The baker _____________ (prepare) the bread in his house.

i. The teachers always____________ (teach) interesting things.

j. Mary ____________ (work) at the hospital every days.


4. Turn into negative, the next sentences.

a. Mario works at home. ___________________________________________

c. Richard studies English and French ________________________________

d. They sell pencils in the store_______________________________________

e. She travels to her hometown_______________________________________

f. You watch TV at home ___________________________________________


5. Complete the paragraphs with the correct form of the verbs in parentheses.


Manuel and Lila Vega (1) ____- (have) a busy lifestyle. Manuel is a doctor at a hospital. He works at night, so he (2) ________ (go) to work at 7:00 p.m. and comes home at 7:00 a.m. His wife Lila works at a bank. She (3) ________ (go) to work at 8:00 a.m. and comes home at 6:00 p.m. They don’t see each other a lot during the week. Manuel and Lila also (4) _______ (have) two children, Luis and Carla. Every morning they all (5) ____________ (have) breakfast together at 7:30. Then, Luis and Carla (6) _____   (go) to school, and Lila (7) __________ (go) to work. Manuel (8) _________ (do) the dishes, and then (9) _______ (go) to bed. Carla usually (10) ___________ (do) her homework at a friend’s house in the afternoon, and Luis (11) ___________ (have) soccer practice.



6. Read the e-mail about Rosa’s new job. Guess her job

To: Sato, Akiko

Subject: New Job!

Hi Akiko, Good news! I have a new job. I work for an office supply company. I have a busy schedule, but I love the work. On Monday, I go to the office. I meet with my boss and plan my schedule for the week. I visit customers and sell our products during the week. I drive to different cities here in New York. I also fly to California every month. I work really hard, but the job pays well, so I’m happy. 
See you soon! Rosa.



7. Write five sentences about Rosa’s new job. Use the information from the e-mail in exercise

 ______________________________________________________
_______________________________________________________

8. In your notebook, write a paragraph about a friend’s or family member’s job. Do not write the name of his or her job. Use the model to help you

MODEL
My cousin Maya has an interesting job. She has ballet class every morning. Then, she goes to the gym and exercises for two hours. She has a short break after lunch, and then she practices her dances. She gives performances on the weekends.


Check the next link and solve the exercises in your book

8. BIBLIOGRAFIA Y/O WEBGRAFIA

BEARE, Nic.  GARDENER, Ian Get set 4 -6. 10 ed. Bogotá D.C. Macmillam 2010
English Dictionaries
M.E.N Way to Go grade sixth.






INSTITUCIÓN EDUCATIVA MIGUEL  DE CERVANTES SAAVEDRA
Reconocida oficialmente por la Secretaria de Educación Municipal de Ibagué
Según Resolución N°.2729 del 13 de Octubre de 2017
Código Dane: 173001002475 NIT: 809.001.097-3



CONTINUACIÓN DEL SEGUNDO PERIODO




1. IDENTIFICACIÓN

ASIGNATURA
GRADO
PERIODO
I.H.S.
Idioma Extranjero ( Inglés )
SEXTO
SEGUNDO PERIODO
Del 30 de junio al 03 de julio y del 06 al 10 de julio
3
DOCENTE(S) DEL AREA:
LILIANA MARTINEZ G.
DORIS RINCON CASTAÑO

2. INTRODUCCIÓN


En este momento, la vida nos enfrenta a nuevos retos, así que tendremos que trabajar de manera autónoma, teniendo en cuenta que el aprendizaje se constituye en nuestra responsabilidad y que la disciplina jugará un papel muy importante en este proceso,  el cual exige dedicación y cumplimiento.


3. MOTIVACIÓN


"Education is learning what you didn't even know you didn't know." Daniel Boorstin

4. METODOLOGÍA


En la presente guía continuaremos desarrollando ejercicios y revisando aspectos teóricos relacionados con los temas trabajados durante el periodo.
El objetivo fundamental es repasar vocabulario. Consulte el vocabulario desconocido.
Resuelva  cuidadosamente los ejercicios en el cuaderno y registre la fecha de realización de los mismos.
Como la guía está planeada para dos semanas, recuerde dedicar una hora diaria al repaso. Consulte las páginas sugeridas, estas son de utilidad.
Guarde las evidencias.


5. CONTENIDOS CURRICULARES DEL PERIODO

Estándares o lineamientos curriculares
Ejes temáticos
ACTIVIDAD CURRICULAR
Entiendo y uso palabras y frases que me son familiares acerca de la rutina diaria y las actividades de mi preferencia.

Respondo preguntas relacionadas con: Qué, quién, cuándo, donde, después de haber leído o escuchado un texto corto.

Describo características básicas de las personas.
                                   
Discourse
 •  Sequence of events
Sociolinguistic/Intercultural • Taking turns • Learning through interaction
Vocabulary
Los estudiantes desarrollan los ejercicios correspondientes  al repaso de vocabulario.



6. ASPECTOS TEÓRICOS BÁSICOS


1.  ANIMALES
Desarrolle los ejercicios en el cuaderno.









READING FABLES
Lea las fábulas, consulte el vocabulario desconocido y  haga el dibujo relacionado con  las mismas.

1. The Man and the Lion

A Lion and a Man chanced to travel in a company through the forest. They soon began to quarrel, for each of them boasted that he and his kind were far superior to the other both in strength and mind.
Now they reached a clearing in the forest and there stood a statue. It was a representation of Heracles in the act of tearing the jaws of the Nemean Lion.
“See,” said the man, “that’s how strong we are! The King of Beasts is like wax in our hands!”
“Ho!” laughed the Lion, “a Man made that statue. It would have been quite a different scene had a Lion made it!”
Moral: It all depends on the point of view, and who tells the story. Always trust your own wit and try judge the circumstances.

2.  Wealth without a Value


A Miser had buried his gold in a secret place in his garden. Every day he went to the spot, dug up the treasure and counted it piece by piece to make sure it was all there. He made so many trips that a Thief, who had been observing him, guessed what it was the Miser had hidden, and one night quietly dug up the treasure and made off with it.
When the Miser discovered his loss, he was overcome with grief and despair. He groaned and cried and tore his hair. A passerby heard his cries and asked what had happened.
“My gold! O my gold!” cried the Miser, wildly, “someone has robbed me!”
“Your gold! There in that hole? Why did you put it there? Why did you not keep it in the house where you could easily get it when you had to buy things?”
“Buy!” screamed the Miser angrily. “Why, I never touched the gold. I couldn’t think of spending any of it.”
The stranger picked up a large stone and threw it into the hole. “If that is the case,” he said, “cover up that stone. It is worth just as much to you as the treasure you lost!”
Moral: Saving, Spending wisely and appropriately is a good sign if you do it for a good purpose. Otherwise, a possession is worth no more than the use we make of it.
Escuche las siguientes fábulas.


















































































































No hay comentarios.:

Publicar un comentario